חיפוש

מתכון חורפי לאורז עם בשר טחון ופטריות

בימים קרים מלאי רוחות וגשמים בחורף, איננו זקוקים לשום דבר מלבד התכרבלות בספה מול הנטפליקס עם כוס תה ותבשיל חם ביד.

אחד התבשילים המומלצים ביותר לימים האלו הוא אורז עם בשר טחון ופטריות שיחמם את הלב שלכם, ישביע אתכם וישאיר אתכם עם טעם טוב בפה ועם רצון עז למנה נוספת.

במאמר זה נעניק לכם מתכון למנה זו שתספק לכם כל מה שאתם צריכים בימי חורף קרים. מדובר במתכון פשוט וקליל שתוכלו להכין תוך חצי שעה בלבד ולהשביע את כל המשפחה. המתכון מתאים להכנה של כ- 6 מנות ואם אתם מעוניינים בשינוי הכמות עליכם לשנות את כמות המצרכים בהם אתם משתמשים בהתאם.

 

מצרכים:

  • 2 כוסות אורז
  • 2 כפות שמן
  • 1 בצל בינוני קצוץ דק
  • 2 סלסלות פטריות קצוצות
  • 400 גרם בשר בקר טחון
  • כף עלי פטרוזיליה קצוצים
  • 2 כפיות קורנפלור
  • תבלינים: כפית כורכום, כפית כמון, כפית מלח, כפית פלפל שחור.

לפני שאתם מתחילים בהכנה של התבשיל הטעים והביתי הזה, עליכם לוודא שיש ברשותכם את כל המצרכים הדרושים בכמות הנחוצה וכך למנוע תקלות והפתעות לא נעימות במהלך תהליך ההכנה.

 

מה עושים?

בשלב הראשון, עליכם להכין אורז לבן שיהווה את הבסיס למנה שלכם. הקפידו על יחס נכון בין כמות האורז לכמות המים שאתם שופכים, כך שהאורז לא יצא עיסתי, דבוק או מימי יתר על המידה. היכנסו לקישור על מנת לקבל פירוט וטיפים יעילים שיסבירו לכם איך מכינים אורז מושלם בקלות ובמהירות.

במקביל להכנת האורז, עליכם להכין במחבת נפרדת את תבשיל הבשר והפטריות. חממו במחבת 2 כפות שמן והחלו לטגן את הבצל עד שצבעו יזהיב מעט. לאחר מכן, הוסיפו את הבשר הטחון וערבבו אותו במשך מספר דקות עד שתבחינו שצבעו משתנה והוא החל להתבשל. בשלב זה, הוסיפו את הפטריות יחד עם מעט מלח, כסו את המחבת והמתינו במשך כ- 7 דקות בהן התבשיל יתבשל על אש בינונית.

לבינתיים, ערבבו בכוס 2 כפיות קורנפלור עם 4 כפות מים קרים עד שתתקבל תערובת לבנה חלקה ואחידה ללא גושים בתוכה.

כאשר יעברו 7 דקות הבישול, תבלו את התבשיל בכורכום, כמון ופלפל שחור וערבבו. הוסיפו כוס ושליש מים וערבבו. לאחר מכן, הוסיפו את הכוס עם תערובת הקורנפלור, ערבבו והגבירו את האש לאש גבוהה. חכו מספר דקות עד שהתבשיל ירתח והנוזלים יבעבעו, הוסיפו פטרוזיליה, הנמיכו מעט את האש ובשלו את התבשיל במשך כ- 5 דקות נוספות עד שיתקבל רוטב סמיך. כבו את האש, טעמו את התבשיל והוסיפו תבלינים נוספים על מנת לשפר את התיבול על פי הטעם האישי שלכם.

לבסוף, שפכו את תבשיל הבשר והפטריות על האורז ותקבלו מנת אורז חורפית, ביתית וטעימה שתגרום לכל ילד, נער או מבוגר להתמכר אליה.

בתאבון!

אוכל מוכן

 

אולי יעניין אותך גם

ספר
מתכונים
איך מזמינים ספרי מתכונים הביתה?

אנחנו בעידן הפוסט קורונה והתרגלנו במהלך התקופה האחרונה לבצע את רוב הקניות שאנחנו צריכים דרך האינטרנט. אפשר להזמין הכל באינטנרט: ביגוד והנהלה, מוצרי אלקטרוניקה, משחקים,

קרא עוד »