חיפוש

איך מכינים סטייק איכותי

בימים אלה, יציאה למסעדה היא עסק לא זול בכלל. במיוחד אם חשקה נפשכם בסטייק טוב. אנחנו כאן כדי ללוות אתכם, צעד אחר צעד, בהכנת סטייק איכותי, ממש כמו במסעדה.

 

כמה דברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים לצרוב

לפני שמתחילים לצלות את הבשר, יש כמה בחירות שעליכם לבצע על מנת להבטיח שיצא לכם סטייק לא פחות ממושלם.

 

1. הבשר

דבר ראשון, כל סטייק מעולה מתחיל את דרכו בתור בשר איכותי שנבחר בקפידה. במידה ואתם מעוניינים לקצץ במחיר, ניתן להכין סטייק טוב גם מבשר קפוא. יש שיגידו שהקפאה מוסיפה לבשר רכות, אך שימו לב כי בשר קפוא עשוי להיות לעיס למדי. במידה ובחרתם בבשר טרי, יש להכינו עד היום למחרת מקנייתו. בין אם בחרתם בטרי או קפוא, לחיצה קלה על הבשר צריכה להותיר בו שקע. כך בודקים שהוא אכן רך ומיושן היטב.

 

2. התיבול

הגישה הקלאסית אומרת שסטייק טוב לא צריך שום דבר חוץ ממלח ופלפל. אבל אם מתחשק לכם לגוון, ניתן לפזר על הסטייק תערובת תיבול כדי להעניק חוויה עשירה ומיוחדת יותר. אנחנו ממליצים לא לקנות תערובות תיבול סתמיות מהסופר אלא לפנות למביני עניין. מקומות כמו גורילה לדוגמה, המתמחים בבשר ובכל המוצרים הנלווים אליו, ידאגו לכם לתערובת תיבול שלא תאכזב.

 

3. המחבת

לא משנה באיזו מחבת תשתמשו כדי לצלות את הסטייק שלכם, חשוב שתהיה לוהטת כאשר הבשר נוגע בה כדי לקבל השחמה טובה. יש הממליצים על מחבת פסים מאחר והפסים מגביהים את הבשר, מה שמאפשר לנוזלים להתאדות בצורה טובה ולבשר לקבל מעטה פריך. לעומת מחבת הפסים, ניתן גם לצלות את הסטייק על מחבת רגילה, כך הצריבה תהיה אחידה יותר מאחר ויותר שטח פנים של הסטייק נוגע ישירות במחבת.

 

טיפים מנצחים לצלייה עצמה

  • לשמן את הסטייק ולא את המחבת – כאשר משמנים את המחבת יש נטייה לשים כמות גדולה מידי של שמן, מה שעשוי לגרום לסטייק להיות שמנוני.
  • לא להפוך כל רגע – אל תאיצו בתהליך ותנו לקראסט השחום להיווצר.
  • לצלות בטמפרטורת החדר – חשוב להוציא את הסטייק מהמקרר כשעה לפני הצלייה. אחרת, יתכן שתקבלו סטייק קר מבפנים ושרוף מבחוץ.
  • מידת עשייה – ניתן להשתמש במדחום בשר, בשיטת האצבעות, או פשוט לחתוך חתיכה ולהסתכל בפנים.

 

סטייק טוב צריך לנוח

אם תחתכו את הסטייק מיד כשהוא יורד מהמחבת, הצלחת תתמלא בנוזלים שרצוי שישארו בסטייק בזמן האכילה כדי שהוא יהיה עסיסי יותר. אם תמתינו כמה דקות ותתנו לסטייק לנוח, הנוזלים שלו יתפזרו בחזרה בסטייק כך שכשתחתכו אותו, הנוזלים הטעימים יהיו בפה ולא על הצלחת.

 

לסיכום

הכנת הסטייק המושלם היא קלה למדי כאשר בידכם הבשר והכלים המתאימים. אך מעבר לאלה, חשוב לזכור את הכללים המנחים לצלייה נכונה וגם לתת לסטייק לנוח. בתאבון!

נתח

 

אולי יעניין אותך גם

ברז בירה למטבחי חוץ
בשר
אוהבים בירה עם הבשר שלכם?

בירה היא אחד מהמשקאות האלכוהוליים הנמכרים בעולם ולא סתם. היא משתלבת כמעט בכל ארוחה ובכל סוג אוכל, לא משנה אם זה סטייק או בייגלה. המאמר

קרא עוד »