חיפוש

צנצנת דבש לשולחן החג – האם זו מתנה שמתאימה לכל אירוע

הדבש בארץ ישראל מאוד מזוהה בין סמליה השונים של המדינה שכן מדינת ישראל מאוד מתגאה בייצור הדבש ובייצוא הדבש לשאר העולם. בחג ראש השנה, הסמל המרכזי הוא כמובן הדבש וכל ברכות החג סובבות את המתיקות של הדבש "שנה טובה ומתוקה", "שתהיה שנה זו מתוקה כמו דבש" ועוד. הדבש אמנם מזוהה בעיקר בחג ראש השנה אבל הוא בהחלט תופס מקום גם בלי קשר אליו.

 

ארץ זבת חלב ודבש

הדבש הישראלי הוא אחד מהטובים שיש בעולם וכאמור, ישראל מאוד מתגאה בייצור הדבש. על כן הדבש בארץ הפך להיות מתנה מאוד מכובדת ומקובלת בחגים ובכלל. כלומר אם אני רוצה להביא מתנה למישהו שזה עתה עבר דירה הוא חוגג חנוכת בית או חגג חזרה מחולי כלשהו או כמובן אם אני מתארחת אצל מישהו בסמוך לחגי תשרי, אני בהחלט אביא איתי צנצנת של דבש 30 גרם טהור מכוורת מוכרת כמתנה בפני עצמה או אפילו בצירוף משהו נוסף ובאשר לברכה, אכתוב – "שתמיד יהיה לך חיים מתוקים כדבש" וכדומה.

 

לא רק בראש השנה

ישנם עוד המון מאכלים שלא קשורים לראש השנה בהם מוסיפים דבש כממרח, או כתוספת מתוקה ובריאה. ראו לדוגמא את הכריך בוקר עם חמאת בוטנים ודבש שמזוהה בעיקר בארצות הברית. דוגמא נוספת היא ארוחת הבוקר שיותר מזוהה אתנו, הישראלים והיא המוזלי שכידוע מדובר על מנת יוגורט בגביע זכוכית עם גרנולה ומעט פירות יבשים וטריים שעל כל זה בוזקים או סילאן או דבש להמתיק את המוזלי.

 

לא רק אוכל – הכוח שבדבש

לדבש יש סגולות מרפא נהדרות אשר מרככות גרון כואב ושורף וידוע גם כמרגיע עקיצות, כן, כן! כך גם דבש הוא מרכיב מאוד בסיסי בתחום תכשירי הטיפוח הטבעיים, כמו למשל מסכת פנים, קרם פנים ושפתון ליובש על בסיס דבש.

כמובן שעם דבש 30 גרם אפשר לעשות גם מסכה ביתית לפנים אבל זה כבר לפעם הבאה… על כן הדבש בהחלט יכול לעמוד כמתנה בפני עצמה ללא קשר לראש השנה וכל אחד ואחת יכולים להנות ממנו ולעיתים רק צריך להגיש את המתנה בצורה שמתכוונים אליה. למשל כמו בדוגמא הקודמת של מסיכת הפנים, אפשר לקנות צנצנת דבש ולצרף מתכון להכנת מסכה ביתית ואפילו אפשר לצרף מגבת פנים איכותית שתשמש לאחר שטיפה.

 

לסיכום

ראש השנה או לא ראש השנה, צנצנת דבש היא מתנה נפלאה בפני עצמה. לא צריך את התירוץ של ראש השנה. הכל טמון בהגשת המתנה ולכוונה שלנו לאדם שאנחנו רוצים להעניק לו את המתנה. בדבש יש הכל מהכל, מתיקות, סגולות מרפא, הוא בריא, במינון כמובן וכיף להביא אותו כמתנה לכל אירוע, כמתנה בהקשר של טיפוח ובטח כמתנה שקשורה לחג.

דבש

 

אולי יעניין אותך גם

אוכל מוכן
אוכל
איזה אוכל מוכן אפשר לקנות לשבת?

עומדים בפני שבת גדושה באורחים ולא רוצים לעבוד שבוע לפני במטבח? רוצים ליהנות ממאכלים ישראלים ברמה הגבוה ביותר, מחומרי הגלם המובחרים ביותר בשוק שנבחרו בקפידה

קרא עוד »
מטבח מעוצב
אוכל
הכירו את מטבחי פנל

החלפה של מטבח קיים או עיצוב של מטבח חדש מאפס מצריכה היכרות עם חברות המטבחים הטובות ביותר שקיימות בארץ. עובדה זו התגלתה לנו לאחר שקיבלנו

קרא עוד »
ירקות
אוכל
3 טיפים לתזונה נכונה

בתקופה האחרונה אנו מוצאים את עצמנו משנים את הרגלי התזונה שלנו לאחר שהבנו שהגיע הזמן להזיז הצידה את המתוקים והפחמימות ולדגול סוף סוף באורח חיים

קרא עוד »