חיפוש

פטור ממס הכנסה לעובדים עם נכות המתעסקים באוכל

יותר מידי אנשים לא יודעים שהם זכאים לפטור ממס הכנסה, אנשים עם נכות אשר עדיין עובדים חושבים לפעמים שזה אומר שאינם זכאים, אך לא כך הוא המצב. אנשים אשר מתמודדים עם נכות, בכל מיני היקפים ובכל מיני נסיבות, זכאים לקבלת הטבות רבות מהמדינה, אנשים שמתעסקים באוכל, לרוב שכירים, גם המצב של נכות ועבודה כשכיר, עדיין עשויים להיות זכאים לדברים רבים מהמדינה, כולל פטור ממס הכנסה. בואו גם אתם להבין איך כל הדבר הזה עובד, ואולי תגלו שגם אתם זכאים.

 

ועדות לקבלת הפטור

מתקיימות ועדות רפואיות בביטוח לאומי עבור כל מי שרוצה לברר את הזכאות שלו לקבלת פטור ממס הכנסה. בפניות בנודע לוועדות אלו תדרשו לפנות אל ביטוח לאומי לעומת נושאים הקשורים בפרט לפטור ממס הכנסה, במצבים אלו תדרשו לפנות לרשות המיסים. דרך הועדות הרפואיות יקבעו לכם אחוזי נכות, באחוזים מסוימים ומצבים מסוימים תוכלו להיות זכאים להגשת בקשה לפטור מתשלומי מס הכנסה.

 

מי זכאי לקבלת הפטור

בכדי להיות זכאי לקבלת הפטור מתשלום מס הכנסה, צריך לעמוד בתנאים וקריטריונים מסוימים שנקבעו בחוק. פטור ממס הכנסה ניתן עבור אלו שקבעו להם שיעור אחוזי נכות העומד על תשעים, בין אם לצמיתות ובין אם לתקופת זמן מוגבלת שעומדת על מאה שמונים וחמישה ימים או יותר. שימו לב, שאלו שקבעו להם שבעים וחמישה אחוזי נכות או יותר, יוכלו להימצא זכאים לקבלת הקלות מס בקופות גמל.

 

איך תוכלו להגיש את הבקשה

הגשת הבקשה כוללת איסוף המסמכים הרלוונטיים והגשתם למס הכנסה, הטופס העיקרי זהו הטופס בקשה לקביעת אחוזי נכות, בנוסף תדרשו לשלם אגרה ולהוסיף לבקשה את שובר התשלום. המסמכים שתצטרכו לאסוף ולהוסיף לבקשה הם בעיקרם מסמכים רפואיים של התיעוד הרפואי, הליקויים, ההליכים הרפואיים, הבדיקות התרופות ועוד. כל מה שיוכל להציג את המקרה שלכם בצורה המדויקת היסודית ביותר, כדאי להוסיף.

 

בדיקות וועדות רפואיות

לפני שתוזמנו לוועדה, רופא מומחה ומזכיר הועדה יבחנו את המקרה שלכם, לאחר מכן, תיכנסו לחדר הועדה, ותוכלו להציג את המקרה שלכם בפני חברי הועדה. תוכלו להציג את התלונה בפני הרופא ולחתום על אישור והסכמה להיבדק על ידו. הרופא ישאל כמה שאלות ובמידת הצורך יעשה בדיקה גופנית מתאימה. בסיום הבדיקה, ידונו חברי הועדה בנוגע למקרה שלכם ויגיעו להחלטה לגבי שיעור הנכות שיקבע לכם.

 

עובדים עם נכות המתעסקים באוכל

עובדים עם נכות המתעסקים באוכל, ובכלל בכל תחום, עם עובדים, המקבלים הכנסה, אך מתמודדים עם נכות המקשה עליהם ככל הנראה לתפקד או לפעול בחייהם בצורה תקינה. לכן, במידה ושיעור הנכות שלהם עומד בקריטריונים של החוק, הם בהחלט זכאים להגיש בקשה לקבלת הפטור ממס הכנסה.

 

לסיכום

זה אולי מרגיש כמו סיפור מורכב, אך ברגע שיודעים מה החוק אומר, כל מה שנשאר לעשות זה לעמוד מול הועדה הרפואית ולקבל את שיעור אחוזי הנכות המגיעים לכם. זה הדבר שיוביל להטבות השונות שהמדינה מעניקה במקרים האלו, ביניהן גם קבלת הפטור ממס הכנסה בסיטואציות העומדות בחוק.

פטור ממס הכנסה

אולי יעניין אותך גם

אוכל מוכן
אוכל
איזה אוכל מוכן אפשר לקנות לשבת?

עומדים בפני שבת גדושה באורחים ולא רוצים לעבוד שבוע לפני במטבח? רוצים ליהנות ממאכלים ישראלים ברמה הגבוה ביותר, מחומרי הגלם המובחרים ביותר בשוק שנבחרו בקפידה

קרא עוד »
מטבח מעוצב
אוכל
הכירו את מטבחי פנל

החלפה של מטבח קיים או עיצוב של מטבח חדש מאפס מצריכה היכרות עם חברות המטבחים הטובות ביותר שקיימות בארץ. עובדה זו התגלתה לנו לאחר שקיבלנו

קרא עוד »
ירקות
אוכל
3 טיפים לתזונה נכונה

בתקופה האחרונה אנו מוצאים את עצמנו משנים את הרגלי התזונה שלנו לאחר שהבנו שהגיע הזמן להזיז הצידה את המתוקים והפחמימות ולדגול סוף סוף באורח חיים

קרא עוד »