חיפוש

על היין, הסוד ומה שביניהם

אתם מרגישים את זה?

שמיצינו כבר את האופציות של טיולים – ספארי באפריקה, טיול מסאג'ים בתאילנד, סיורי מוזיאונים בצרפת? מרגיש, כאילו כבר אין מה לחדש, ממה להתרגש ואיזה פעילות מגניבה

למצוא.

אז זהו, אולי לא הכל אבוד עדיין.

על טיולי טעימות אלכוהול שמעתם? לא לא, לא מהסוג של בני 18, שפעם ראשונה נוסעים לחו"ל לבד. מהסוג הרציני והמקצועי.

כמובן שהמדינות הראשונות שעולות כאסוציאציה בהקשר זה, אלה צרפת ואיטליה, אבל זה ללכת על הפשוט, הקל והמוכר. משעמם, בקצרה. אנחנו נפתיע אותכם עם רעיונות מגניבים ויוצאי דופן בכתבה הבאה.

 

 ספרד – לא על הסנגרייה לבדה

נתחיל דווקא ממדינה שמוכרת בתחום המשקאות האלכוהוליים – ספרד.

ספרד בהחלט לא נופלת מחברותיה השכנות, צרפת ואיטליה. לאימפריה הרומית, הייתה השפעה גדולה על ספרד וזה בא לידי ביטוי בייצור היין.

אזור Valdeorras, שהוא כנראה האזור הוותיק ביותר שבו יצרו יין בספרד, עוד בתקופת האימפריה הרומית. עם זנים יוצאי דופן ואקלים לא מהפשוטים לייצור יין, מדובר במקום מיוחד ומסקרן לבקר בו.

אזור Rueda, שמתמחה בייצור יינות לבנים. רבים יגידו שיין לבן פחות נחשב בעיניהם מיין אדום, אך תנו לנו לספר לכם, שיין לבן מקורר בימי קיץ חמים כמו שיש לנו בארץ, זה ה-דבר.

ניתן לעשות סיורים ביקבים באזורים המצוינים ובאזורים נוספים, לשלב בין טבע מרהיב, אוכל מקומי משביע ושמחת חיים ספרדית.

במילה אחת – חוויה, בשתיים מילה – חוויה מומלצת.

 

פורטוגל – בין היין לפורטו, דרך ליקרים ושאר הפתעות נעימות

מי שלא ביקר בפורטוגל, לא ראה פלא מהו.

המדינה האירופאית האחרונה ביבשת, שאחריה מתחילה אפריקה, מביאה עמה אנרגיות שונות לחלוטין מאירופה המוכרת לנו.

מזג האוויר בפורטוגל מאוד מזכיר את מזג האוויר בארץ, עם השפעות אפריקאיות וזה הופך את האזור למאוד נוח לייצור יין ושאר משקאות אלכוהוליים.

אם עסקנו ביין, פורטוגל מתמחה ביינות יבשים – בין אם לבנים ובין אם אדומים.

אזור Bairrada &Dao, בין האזורים הוותיקים ביותר לייצור יין, שמתמחה בייצור יין אדום.

Madeira – אומנם מדובר באי שנמצא במרחק מה מהיבשת ומה שאנחנו יודעים עליו זה שכריסטיאנו רונאלדו נולד שם. אבל תנו לנו לספר לכם, שהאי, שעומד על הר געש, מאפשר תנאי גידול מיוחדים מאין כמותם וזה בתורו, הופך את היין המיוצר באזור, לאחד שחובה לטעום.

וזה עוד מבלי להתעמק בזה שזה אי. שעומד על הר געש.

אבל פורטוגל מייצרת עוד סוג מיוחד של אלכוהול – פורטו. אומנם מדובר ביין, אבל בעל נפח אלכוהולי משמעותי ביותר, מתוק, מחוזק ומיושן במשך זמן רב, בטרם מגיע למכירה.

הפורטו ניתן לייצר רק מסוגים מסוימים של ענבים, שחייבים לגדול בגובה מוגדר ומפוקח. ניתן לטעום בחנויות אלכוהול או ממש לטרוח ולנסוע ליקבים. לא משנה מה תבחרו – זה יהיה שווה את זה.

אל תשכחו לשלב את היין עם סרדינים, עוד גאווה קטנה של פורטוגל.

 

 בלגיה, מה עם קצת בירה

יין זה טוב, אבל יש עוד סוגי משקאות אלכוהול בעולם. כנראה שמדובר במשקה הנפוץ והאהוב על כולם – בירה. ומה יכול להיות נכון יותר מאשר חופשה בבלגיה, המדינה שבה ייצור הבירה זאת כמעט דת של ממש.

מבשלות בירה פרוסות בערך בכל פינה במדינה הזאת. מנזרים שמתמחים בייצור בירה, כמו מנזר אורוול, שיספק לכם הצצה נדירה לשילוב בין הדת לבין הבירה. ספק מוזר ספק מרשים. ויש גם את  Abbaye Notre-Dame de Saint-Remy, מקום יפהפה שכאילו נלקח מסרט.

ואם מיציתם את המנזרים, אפשר גם מבשלות בירה "פשוטות" יותר כמו Lindemans Brewery  או Brasserie d'Achouffe, שעדיין יספקו חוויה מרשימה וילמדו אותכם דבר או שניים על ייצור הבירה. בשביל שבמפגש הבא עם חברים לצפייה במשחק כדורגל, תוכלו לזרוק באוויר מושגים והסברים, שרק מי שביקר במבשלת בירה יודע.

ועוד טיפ קטן בקשר למלונות בבלגיה, תמצאו מקום לינה בברוז' – עיר קסומה וציורית במיוחד, לא סתם עשו עליה סרט בהוליווד.

תחשבו יצירתי – תחיו יצירתי.

מזיגה לכוס

אולי יעניין אותך גם

אוכל מוכן
אוכל
איזה אוכל מוכן אפשר לקנות לשבת?

עומדים בפני שבת גדושה באורחים ולא רוצים לעבוד שבוע לפני במטבח? רוצים ליהנות ממאכלים ישראלים ברמה הגבוה ביותר, מחומרי הגלם המובחרים ביותר בשוק שנבחרו בקפידה

קרא עוד »
מטבח מעוצב
אוכל
הכירו את מטבחי פנל

החלפה של מטבח קיים או עיצוב של מטבח חדש מאפס מצריכה היכרות עם חברות המטבחים הטובות ביותר שקיימות בארץ. עובדה זו התגלתה לנו לאחר שקיבלנו

קרא עוד »
ירקות
אוכל
3 טיפים לתזונה נכונה

בתקופה האחרונה אנו מוצאים את עצמנו משנים את הרגלי התזונה שלנו לאחר שהבנו שהגיע הזמן להזיז הצידה את המתוקים והפחמימות ולדגול סוף סוף באורח חיים

קרא עוד »