חיפוש

5 סגולות בריאותיות לעלי הגת שלא שמעתם קודם

מי לא מכיר גת? צמח לעיסה המשתלב שנים ארוכות במסורות שונות, בעיקר מסורות שמקורן מאיזור תימן. הגת משמש כמעין סם, אך הוא אינו ממכר ולא משפיע בצורה רעה על הגוף, כמובן אם נצרך באופן מבוקר. צמח הגת אמנם נלעס בעיקר באירועים חברתיים ומתוך מסורת אבל לאחר שתשמעו על סגולותיו הבריאותיות – גם אתם תרוצו למצוא גת ומהר.

 

מינרלים וויטמינים בשפע

צמח הגת, בנוסף לשימושו החברתי והמסורתי מכיל בתוכו שפע של ויטמינים ומינרלים הכרחיים מאוד ובריאים לגוף. הוא מכיל רמות גבוהות של ברזל, סידן, ויטמין C ואפילו בטא קרוטן (חומר המכיל בתוכו ויטמין A) ובכך, לעיסה שלו בכמויות מסוימות לא רק תוסיף להנאה אלא גם תוסיף ערכים תזונתיים – אז פעם הבאה שהרופא ממליץ לכם על יותר ויטמינים או אפילו מתחשק לכם לשפר מעט את הבריאות, תזכרו לשאול את עצמכם "איפה אני יכול למצוא גת קרוב אלי?" ולמהר לקנות.

 

צמח הגת מייעל הורדה במשקל

צריכת גת באופן קבוע גורמת לתחושת שובע מוקדמת ולדיכוי תיאבון, כך שיכולה לעזור לאנשים עם השמנת יתר – לעזור בהורדה מדודה במשקל ובכך גם לירידה ברמות הכולסטרול. בנוסף, צריכת הגת – אם המצח נצרך בכמות מספקת ולאורך זמן – תגרום לירידה ברמות הסוכר בדם ותעזור במניעה והתפתחות של היפרגליקמיה וסיכון לסוכרת, כל זה באמצעות חומרים המצויים בגת, קאתין וקאתינון.

 

משפר חשק ופעילות מינית

שימוש ולעיסה באופן קבוע של צמח הגת מעלה את החשק המיני, ומשפר יחד את התפקוד המיני. יש הנוהגים לקרוא לגת "הויאגרה של הטבע" מכיוון שמעלה את התפקודים בחדר המיטות ללא שימוש בכימיקלים מהונדסים, רק אלה הקיימים בצמח.

 

אם כבר פעילות מינית – מה לגבי פוריות?

נמצא ששימוש של שני בני הזוג בגת באופן קבוע יכול לשפר את סיכויי הכניסה להריון, מעלה את פוריות שני בני הזוג וכך לבסוף משפר סיכויי כניסה להריון (לאלה שמנסים). החומרים הכימיים המצויים בגת הראו שלאורך זמן יש להם השפעה חיובית לא רק על התפקוד המיני – כפי שצוין – אלא גם על איכות תאי הרבייה ובכך על רמת הפוריות.

 

פעילות לב ריאה

בנוסף לכל הסגולות שצוינו, לעיסת גת יכולה לגרום לשיפור זרימת הדם, להוביל לתחושת עירנות ולגרום לרגיעה – כל אלה דברים חשובים לקיום אורח חיים תקין ואפקטיבי. בנוסף, נראה שלעיסת גת מסייעת בשיפור נשימה ואף מקלה במקרים של מחלות נשימה מסוימות. כך הגת משפיעה על מערכות חיוניות לתפקוד תקין ולתחושת נוחות.

 

אז גת זה בריא?

לסיכום, ניתן להבין שצמח הגת שווה יותר משימושיו הרגילים ובהחלט כדאי להתחיל להסתכל עליו כלא סתם עוד צמח, אלא צמח המכיל בתוכו יתרונות בריאותיים חבויים. אז כשאתם משתמשים בו להנאה או כחלק ממסורת זכרו שנוסף לכל, הוא מכיל בתוכו ערכים תזונתיים והשפעה טובה על מערכות גוף חיוניות ביותר.

צמח מרוסק

 

אולי יעניין אותך גם

אוכל מוכן
אוכל
איזה אוכל מוכן אפשר לקנות לשבת?

עומדים בפני שבת גדושה באורחים ולא רוצים לעבוד שבוע לפני במטבח? רוצים ליהנות ממאכלים ישראלים ברמה הגבוה ביותר, מחומרי הגלם המובחרים ביותר בשוק שנבחרו בקפידה

קרא עוד »
מטבח מעוצב
אוכל
הכירו את מטבחי פנל

החלפה של מטבח קיים או עיצוב של מטבח חדש מאפס מצריכה היכרות עם חברות המטבחים הטובות ביותר שקיימות בארץ. עובדה זו התגלתה לנו לאחר שקיבלנו

קרא עוד »
ירקות
אוכל
3 טיפים לתזונה נכונה

בתקופה האחרונה אנו מוצאים את עצמנו משנים את הרגלי התזונה שלנו לאחר שהבנו שהגיע הזמן להזיז הצידה את המתוקים והפחמימות ולדגול סוף סוף באורח חיים

קרא עוד »