חיפוש

מתכון להכנת ירקות שרופים על הגז

מחפשים תוספת קלה ואלגנטית לארוחת ערב משפחתית? ירקות שרופים על הגז זה הפתרון בשבילכם. ירקות קלויים מושלמים כמעט לכל ארוחה או חג. הם מספקים עושר וקלילות לצד כל מנה עיקרית. אז בואו ללמוד איך לעשות אותם בצורה הטובה ביותר.

 

מה זמני הטיגון של כל אחד מהירקות?

לירקות, כמו תפוחי אדמה, סלק או בטטה, בדרך כלל לוקח קצת יותר זמן להגיע למצב שרוף וטוב לאכילה – ייקח להם כ- 20 דקות על המחבת. לעומת זאת, ירקות קלים יותר, כמו פלפלים, נבטים, כרוב וברוקולי דורשים פחות – יכול לקחת להם כ- 10 דק כדי להיות שרופים במידה הרצויה. היוצא מן הכלל היחיד כאן הוא הכרובית, שאנו סבורים שכדאי לתת לה כ- 25 דקות.

לפיכך, אם מערבבים לדוגמה ברוקולי ובטטה, אנו מציעים להוסיף את הברוקולי למחבת בערך 10 דקות מאוחר יותר, כדי למנוע את שריפתו.

 

בואו נדבר על טעם

כדי לשמור על האווירה החגיגית של ארוחה משפחתית, אנחנו הלכנו על רוזמרין טרי וטימין, מלח ופלפל כדי להעצים את טעמיו של כל ירק. אנו ממליצים גם על הוספת מעט סירופ מייפל, לחיזוק הטעמים. מעט מתיקות מסייעת בשיפור העמילנים הטבעיים בירקות. אנחנו אוהבים את זה במיוחד עם הבטטה והבצל. שילוב של מלוח ומתוק פשוט עובד.

הטעם מגיע גם מהכיסוי הקל בשמן, שעוזר לירקות להתקרמל, להיות רכים ולהשחים, וכתוצאה מכך לקבל את אפקט ה"אוממי".

 

רכיבים

  • 1 תפוח אדמה גדול, חתוך לקוביות קטנות
  • 1 בטטה בינונית (לא מקולפת), חתוכה לקוביות קטנות
  • 1 צרור גזר קטן, מקולף וקצוץ
  • 2 סלקים קטנים, מקולפים וקצוצים
  • 5 שיני שום, מקולפות
  • 1 בצל סגול או לבן בינוני, פרוס לרצועות
  • 2 כפות רוזמרין וטימין טריים
  • 2 כפות שמן לבחירתכם
  • 1/4 כפית מלח ופלפל שחור
  • 1 כף סירופ מייפל או סוכר חום (לא חובה)

 

הוראה הכנה

  1. מחממים מחבת ושמים בה סוג שמן לבחירתכם. ממתינים שהשמן יהיה חם בצורה מספקת לפני הוספת הירקות.
  2. מוסיפים את כל הירקות למחבת, יחד עם עשבי תיבול טריים, שמן, מלח, פלפל וסירופ מייפל (אופציונלי) ומערבבים לאיחוד של כל המרכיבים. כל הירקות צריכים להיות מצופים היטב בשמן. חשוב לדאוג להכניס את הירקות השונים בדירוג, לפי זמן הטיגון שהם דורשים, על מנת למנוע את שריפתם.
  3. מטגנים עד שכל הירקות חומים, או זהובים, ורכים – בערך 25 דקות. מערבבים מדי פעם תוך כדי הטיגון, על מנת לוודא שכל הירקות מקבלים את אותה כמות חום.
  4. מורידים את המחבת מהאש ונהנים. מגישים לצד כל מנה עיקרית. מאחסנים את שאריות עד 3-4 ימים במקרר. אם רוצים לחמם מחדש, ניתן לעשות זאת במחבת על אש בינונית, או בתנור חום של 180 מעלות.

ירקות שרופים

אולי יעניין אותך גם

גמבות
ירקות
5 טיפים על טיפול במחלות של ירקות

גידול ירקות ביתי הפך בשנים האחרונות לטרנד לוהט, וכמובן שהזמן הארוך שאנשים בילו סגורים בבית במהלך הקורונה והסגרים רק תרם להתפשטות והתגברות הטרנד. אנשים נהנו

קרא עוד »