חיפוש

5 טיפים על טיפול במחלות של ירקות

גידול ירקות ביתי הפך בשנים האחרונות לטרנד לוהט, וכמובן שהזמן הארוך שאנשים בילו סגורים בבית במהלך הקורונה והסגרים רק תרם להתפשטות והתגברות הטרנד. אנשים נהנו מאוד מהתהליך ומהסיפוק שיש בלאכול משהו שהם בעצמם גידלו, וכמובן שהילדים הקטנים למדו שהמלפפון והעגבנייה לא גדלים על המדפים של הסופר אלא באדמה. אז אם אתם כבר מגדלים ירקות בבית אתם יודעים שלירקות יש נטייה גדולה יותר משאר סוגי הגידולים להינזק ממחלות. מה אפשר לעשות במצב כזה? הגעתם למקום הנכון! הכנו כאן עבורכם מדריך קצר, ברור ושימושי עם טיפים שיסייעו לכם בהתמודדות מול מחלות של ירקות.

 

טיפים להתמודדות עם מחלות של ירקות

פעולה מהירה

חשוב מאוד לפעול כמה שיותר מהר. ברגע שאתם שמים לב שאחד הצמחים שלכם נראה חולה חייבים להתחיל את הטיפול בעניין. אם תדחו את הטיפול ל'מאוחר יותר', כשיהיה לכם זמן, תגלו שלא נשאר לכם הרבה מהגינה היפה שכל כך השקעתם בה. אסור לדחות טיפול בצמח חולה מכיוון שהמחלה יכולה להתפשט במהירות ולגרום לנזק רב.

 

להבין מה הבעיה

אחרי שהבנתם שיש בכלל בעיה, חשוב מאוד להבין בדיוק מהי הבעיה, על מנת שתוכלו לפעול בצורה המתאימה ולפתור את הבעיה עם האמצעים המתאימים והנכונים. לעתים אבחון שגוי וטיפול לא מתאים בבעיה יכול ליצור יותר נזק מהבעיה עצמה. למשל, חשוב להבין האם המחלה קשורה למחלה של הצמח או לבעלי חיים טפילים כמו אקריות למשל שהתאהבו בירקות שלכם

 

אל תתביישו להתייעץ עם מומחים

חשוב שתזכרו, לא לדעת זו לא בושה. בסופו של דבר אתם לא חקלאיים מקצועיים ולא אגרונומים עם תואר בחקלאות. אתם בסך הכל חובבנים שמגדלים אצלכם בבית ירקות ואף אחד לא מצפה ממכם לדעת מה צריך לעשות ואיך. אל תתביישו להתייעץ עם איש מקצוע מהתחום: חקלאי, בעל משתלה, או כל סמכות מקצועית אחרת.

 

טיפול מידתי

כאשר אתם מטפלים במחלות של ירקות חשוב שתזכרו שאתם לא נלחמים באויב אכזרי. מכיוון שאתם מתעסקים עם צמחים עדינים יחסית כדאי לוודא כל הזמן שהטיפול שלכם נעשה בעדינות הנדרשת ובאופן מקצועי, ולא פוגע בצמח יותר ממה שהמחלה פוגעת בו.

 

איך לחסל מזיקים וכנימות על צמחים

לפעמים כל מה שאתם צריכים זה רק מים וסבון כלים. קחו ליטר מים, ערבבו בתוכו חצי כפית של סבון כלים פשוט, ותשטפו היטב את הצמח החולה. הסבון מחסל את כל החיות והטפילים שחיים על הצמח. חשוב מאוד לזכור לשטוף היטב את הצמח במים רגילים לאחר מכן מכיוון שהסבון חוסם לו את הפיוניות והוא עלול למות בלי שטיפה במים.

 

סיכום

אם גיליתם מחלה על הירקות שלכם, אין שום סיבה להילחץ, פשוט תפעלו מהר ובקור רוח ותטפלו בה כמו שצריך.

ירקות שורש

 

אולי יעניין אותך גם