חיפוש

מה מומלץ לאכול בתזונה מאוזנת?

כל אחד יודע שדיאטה טובה מורכבת מפעילות גופנית ותזונה מאוזנת. אבל בעוד שהפעילות הגופנית מוכרת לנו עוד מבית הספר היסודי, תזונה מאוזנת זוכה לפחות חשיפה. למעשה, מרבית האנשים יחשבו על תזונה מאוזנת בתור סוג של עונש, שדורש מהם לאכול רק חסה וגזר. הדעה הקדומה הזו לא יכולה להיות יותר רחוקה מהאמת.

תזונה מאוזנת היא הכרחית לא רק להתחלה של כל דיאטה, אלא גם לאורח חיים בריא באופן כללי. אז מה כוללת תזונה מאוזנת? ואיך אפשר לשמור על תזונה נכונה ומאוזנת לאורך זמן? את התשובות לשתי השאלות הללו, יחד עם עוד מידע רב ומעניין בנושא תזונה מאוזנת תוכלו למצוא ממש בטקסט שלפניכם.

 

המדריך המלא מא' ועד ת'

עם הרבה רצון, נכונות ומשמעת עצמית – כל אחד יכול להכין מתכון טעים, בריא ודיאטטי. אתם לא צריכים "להמציא את הגלגל" לבד. באינטרנט תוכלו למצוא מגוון עצום של מתכונים בריאים וטעימים, ברמות משתנות של מורכבות הכנה. דוגמא למתכון טעים ובריא הוא אורז אפוי עם פטריות וערמונים. מתכון למנה הזו תוכלו למצוא באתר של הדיאטנית סוניה הוצלר.

 

מה כוללת תזונה מאוזנת

תזונה מאוזנת תכלול תמיד מרכיבים מכל חמשת אבות המזון. כמובן שגם בתוך כל אחד מאבות המזון, יש לבחור באפשרויות הבריאות ביותר. אורז למשל, משתייך לתחום הפחמימות. אולם, יש לבחור את האורז הכי בריא כשרוצים לשלב אורז בתפריט. לדוגמא – אורז מלא יהיה עדיף על פני אורז לבן. כדי להבין איך לבנות נכון את התפריט שלכם – כדאי לפנות לייעוץ אצל דיאטנית קלינית.

 

איך אפשר לשמור על תזונה נכונה ומאוזנת לאורך זמן

כדי לשמור על תזונה נכונה ומאוזנת לאורך זמן, צריך שיהיו לכם שני יסודות – מחויבות לתהליך ותפריט אפשרי. להחליט שמהיום אתם אוכלים רק לחם מלא וירקות ופירות בחמישה צבעים זה טוב ויפה, אבל אם התפריט לא יהיה אפשרי – לא תצליחו לשמור על תזונה נכונה יותר משבוע. כדי לבנות תפריט שיהיה גם מאוזן ובריא וגם אפשרי – כדאי לפנות לדיאטנית קלינית.

 

סיכום

לסיכום, שמירה על תזונה מאוזנת ובריאה היא משימה אפשרית, חשובה ולעיתים אף מהנה. בישול בריא עוזר לכם לעקוב אחרי הקלוריות והחומרים שאתם מכניסים לגוף שלכם – וגם לחסוך כסף באותו הזמן.

את הטקסט הזה כתבנו, בין היתר, בעזרת האתר של הדיאטנית הקלינית סוניה הוצלר. סוניה הולצר היא דיאטנית קלינית אשר דוגלת בדרך הדרגתית של ירידה במשקל, תוך שילוב של שינוי אורח חיים בריא, ולא פחות חשוב – הנאה מהדרך.

באתר של סוניה הוצלר תוכלו למצוא מתכונים שיעזרו לכם לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת, לצד מידע רב ומעניין על מגוון דיאטות. כדי לבנות תפריט בריא ומאוזן ולבחור את הדיאטה שהכי מתאימה לכם – מומלץ לקבוע פגישה עם סוניה הוצלר בקליניקה שלה, או דרך הזום.

תזונה

 

אולי יעניין אותך גם

אוכל מוכן
אוכל
איזה אוכל מוכן אפשר לקנות לשבת?

עומדים בפני שבת גדושה באורחים ולא רוצים לעבוד שבוע לפני במטבח? רוצים ליהנות ממאכלים ישראלים ברמה הגבוה ביותר, מחומרי הגלם המובחרים ביותר בשוק שנבחרו בקפידה

קרא עוד »
מטבח מעוצב
אוכל
הכירו את מטבחי פנל

החלפה של מטבח קיים או עיצוב של מטבח חדש מאפס מצריכה היכרות עם חברות המטבחים הטובות ביותר שקיימות בארץ. עובדה זו התגלתה לנו לאחר שקיבלנו

קרא עוד »
ירקות
אוכל
3 טיפים לתזונה נכונה

בתקופה האחרונה אנו מוצאים את עצמנו משנים את הרגלי התזונה שלנו לאחר שהבנו שהגיע הזמן להזיז הצידה את המתוקים והפחמימות ולדגול סוף סוף באורח חיים

קרא עוד »