חיפוש

לא רק בטמפרטורת החדר – הכל על הטמפרטורות המדויקות להגשת היינות השונים

הגשת יין בטמפרטורה הנכונה היא הכרחית עבור הנאה מושלמת והפקת המקסימום מהיין שלנו. בשביל שנוכל להפיק מהיין שלנו את הטעם, הארומה והמרקם הטוב והאיכותי ביותר, יש לדעת מה היא הטמפרטורה המדויקת שמתאימה לסוג היין הספציפי אותו אנחנו שותים. במאמר הבא, סיכמנו עבורכם את כל מה שתצטרכו לדעת על סוגי היין השונים ומה הן הטמפרטורות המתאימות עבורם. 

 

איך שומרים על טמפרטורה של יין?

קודם כל, בשביל שבכלל נוכל להגיש את היין שלנו בטמפרטורה הנכונה, חשוב שיהיו לנו את הכלים המתאימים לכך.  לכן, מומלץ לאחסן את בקבוקי היין האיכותיים שלנו במקררי יין מיוחדים המותאמים לטמפרטורות האופטימליות עבור סוגי היין אותם אנחנו מאחסנים בהם.

מקרר יין איכותי יוכל לשמור באופן חד ומדויק על טמפרטורה קבועה, לבקר את הלחות כך שלא יצטבר עובש על פקקי השעם, ולדאוג שהיין שלכם ישמר ויתיישן בצורה הטובה ביותר שתאפשר לו לזרוח כמו שמגיע לו.

מקרר יין

יין לבן

יינות לבנים אוהבים להיות בטמפרטורות קרירות, אך לא קרות מדי. הטמפרטורה האידיאלית להגשה של יין לבן היא איפשהו בין 7 ל- 12 מעלות צלזיוס. יש לשים לב שאנחנו לא מאחסנים ומגישים את היין הלבן שלנו בטמפרטורות קרות מדי, שכן קור חזק יכול לפגוע בארומה ובטעם של היין.

מצד שני, טמפרטורה חמה מדי תגרום ליין להרגיש מעט "עייף" ולא תביא את הטעמים והטקסטורה שלו לידי ביטוי כמו שצריך. בתוך טווח הטמפרטורות, נרצה לשים יינות לבנים יבשים כמו סוביניון בלאנק בקצה הקר יותר של הטווח, ויינות כמו שרדונה בקצה החמים יותר של טווח הטמפרטורות.

 

יין אדום

יינות אדומים אוהבים טמפרטורות קצת יותר נמוכות מטמפרטורת החדר. למעשה, הטמפרטורות האופטימליות להגשה של יינות אדומים הן בין 12 ל- 18 מעלות צלזיוס. הגשה של יינות אדומים בטמפרטורות חמות מדי עשויה לגרום לתחושה חזקה יותר של האלכוהול, מה שעלול למסך את הטעם של היין ולגרום לו להיות מר יותר.

יינות אדומים קלילים יותר כמו פינו נואר נעדיף להגיש בקצה הקריר יותר של טווח הטמפרטורות, בעוד שיינות כמו קברנה סוביניון נעדיף להגיש מעט חמימים יותר.

מקרר יין

יינות מבעבעים ושמפניה

יינות מבעבעים אוהבים את הטמפרטורות הנמוכות ביותר מבין היינות, אותם נרצה להגיש בטווח של בין 5 ל- 10 מעלות צלזיוס. יין מבעבע המוגש בטמפרטורה חמה מדי עלול לאבד את הטעם והארומה.

 

יין רוזה

יינות רוזה נרצה להגיש בטווח טמפרטורות דומה לזה של יינות לבנים, כלומר, בין 7 ל- 12 מעלות צלזיוס.

 

יינות פורט וקינוח

יינות פורט וקינוח הם היינות שאוהבים את טווח הטמפרטורות החמים ביותר, אשר נע בין 13 מעלות לטמפרטורת החדר (עד כ- 20 מעלות). כמו כן, לטווח הטמפרטורות האופטימלי תוכלו להגיע בקלות בעזרת מקרר יין איכותי ומקצועי.

מקרר יין

 

אולי יעניין אותך גם