חיפוש

איך לבחור את היין המתאים לארוחה המתאימה

לבן, אדום, רוזה או כתום, במה תבחרו? אם התשובה לשאלה הזו אינה בדיוק מתגלגלת לכם על הלשון, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. ריכזנו עבורכם מספר עקרונות שעל פיהם תוכלו להתאים את היין הנכון לארוחה ולהרשים גם את האורחים בעלי החיך האנין ביותר. 

 

כיצד לבחור את היין הנכון לארוחה?

אל חנות יין  מומלץ להגיע מוכנים מראש ומצויידים בכל המתכונים אותם אתם עומדים לבשל ולהגיש. בדרך זו יהיה למוכר קל יותר להתאים את היין עבור כל מנה בנפרד, או עבור הארוחה כולה אם היא איננה גדולה, וכמובן גם להתאים את יין הקינוח למנה האחרונה.

 

מדוע זה כה חשוב?

הסיבות לכך נובעות מכמות המנות בארוחה, המרכיבים שלהן, הסגנון והטעם. תפקידו של היין ללוות את הארוחה ולהשתלב בה ולכן חשוב להבין את האיזון העדין שביניהם להתאמה מלאה.

 

כמות המנות בארוחה

אם ברצונכם להגיש לאורחים מנות רבות, כדאי לקנות מספר סוגי יין אשר יוגשו במהלך הארוחה בסדר ההולך מן החלש אל החזק. פירוש הדבר שהמנות הראשונות יוגשו עם יין עדין תחילה, אך למנה העיקרית נתאים יין מעט יותר חזק. כדאי לדעת שמאכלים המכילים כמות גבוהה של שומן ישתלבו מצויין עם יינות בעלי חמיצות גבוהה, שיסייעו לתהליך העיכול.

 

מנות שבושלו ביין יוגשו עם אותו היין או הדומה לו בטעם ובגוון

אם תכננתם להגיש לאורחים מנה המבושלת ברוטב יין לבן, הגישו אותה לשולחן בצירוף יין לבן. אותו הדבר גם לגבי מנות המבושלות ביין אדום. כך יהלום טעמו של היין את טעם המנה והצירוף בין שניהם יהיה ערב לחיך במיוחד.

 

האם יין מתאים לכל ארוחה?

רבים אינם מודעים לעובדה שיין אינו משתלב היטב עם מזון מלוח מדי או חריף. אם ברצונכם להכין מנות מן המטבח האסיאתי, הפרסי, הטורקי או כל מטבח אחר אשר טעם המאכלים בו עז, כדאי מאד להתעניין ולשאול איזה משקאות אלכוהולים מקובל להגיש לשולחן בעדות אלו, כיוון שהם נוצרו והותאמו במשך מאות שנים עד לשלמות עם המנה שאותה תגישו לשולחן.

 

יין מתוק וקינוח הולכים טוב ביחד, נכון?

דווקא לא. תפקידו של היין לאזן ולייצב את הטעם ולהוות לו ניגוד מושלם. יין מתוק ילך מצויין עם מטעמים כגון כבד אווז או גבינות כחולות בגלל הניגוד שבין המתוק לעז. אם הקינוח שאתם עומדים להגיש מתוק מאד, כדאי לשלב לו דווקא יין חמצמץ. בכל הנוגע לקינוחים מומלץ להתייעץ עם בעל חנות היינות שבוודאי מכיר כמה צירופים חזקים במיוחד.

 

אז, אדום או לבן?

אומרים שארוחה מושלמת מתחילה ביין מושלם, אך השילוב של שניהם הוא אמנות של ממש. בחירת יין מתאים זו אכן אמנות, אך בעזרת העקרונות הללו גם אתם תוכלו למצוא את השילוב המנצח שלכם לארוחה בלתי נשכחת.

יין

אולי יעניין אותך גם