חיפוש

 5 טיפים לייעול המטבח שלכם

במידה ואתם עומדים לקראת שיפוץ המטבח שלכם או מרגישים כי המטבח שלכם כרגע אינו מספק אתכם הגעתם למקום הנכון.

במאמר זה נבין מה הם הדברים הנחוצים בכדי ליעל את המטבח שלכם ולהפוך אותו לאזור נוח ופונקציונלי יותר.

מה חשוב לדעת לפני שינוי המטבח ואיך לדאוג שהמטבח ישרת אתכם היטב גם בעוד 10 שנים מהיום?

 

טיפ ראשון: תכנון נכון

במידה ואתם מתכננים מטבח חדש או משפצים מטבח קיים עצרו הכל והשקיעו מחשבה רבה בעניין התכנון. הבסיס להצלחת מטבחים הוא תכנון נכון, כאשר לוקחים בחשבון נושאים כמו: מרחק כיור, גובה אחסון ונגישות, מרחק בין ארון לארון. תכנון נכון יאפשר לכם התנהלות נוחה וזורמת במטבח וכל שעליכם יהיה לעשות זה רק להלביש את המטבח בעיצוב שהוא לטעמכם. ישנם סוגי עיצוב רבים למטבח, אל תיכנעו לאופנה עכשווית חשבו מה יכול להתאים עבורכם גם בעוד 10 שנים מהיום.

 

טיפ שני: הוזלת עלויות

חומרים פשוטים יותר יכולים להוזיל עלויות במטבח, אך כיוון שמטבח זהו אזור שעמידותו צריכה להיות גבוה חשוב לעשות זאת בחוכמה. משטחים פרקטיים ועמידים יכולים להיות זולים וקל לנקות אותם. הדבר בו לא רצוי להתפשר הוא איכות הפרזול, אותן ידיות, צירים, המסילות והזוויות, הפרזול הוא מה שהופך מטבח עמיד לארוך זמן.

 

טיפ שלישי: מרווחים

בכדי לבשל בנוחות צרו הפרדה בין כל אזור עבודה. נתחיל באזור הבישול, דאגו לכלול מספיק מקום עבורו וצרו משני צדי הכיריים משטחי עבודה. צרו נגישות אל המגירות עם כלי הבישול שיהיו במרחק של הושטת יד. רכזו את מוצרי החשמל באזור אחד בכדי למנוע תיזוז ברחבי המטבח. חשוב מאוד! אל תזניחו את פח האשפה, דאגו למקמם אותו באזור נגיש שיקל על ההתנהלות במטבח וצרו מקום עבור המדיח בצד שנוח למשתמש.

 

טיפ רביעי: מרחקים וגבהים

במידה ובחרתם למקם את פינת הישיבה בחלל המטבח יש לקחת בחשבון כי לכל סועד צריך להיות מרווח של לפחות 60 ס"מ לישיבה סביב השולחן. באשר לגובה משטחי העבודה ההמלצה היא למקם אותם בין 90-95 ס"מ מהרצפה, רצוי לבצע התאמה לפי הגובה שלכם לנוחיותכם. את השיש יש להתקין בעומק של כ-60-70 ס"מ ומגירות המטבח בעומק של כ-60 ס"מ, אלו העומקים המומלצים לעבודה נוחה. את ארונות המטבח העליונים התחילו מגובה של 1.50 מהרצפה עד גובה התקרה מבלי להשאיר חלל פנוי מעליהם.

 

טיפ חמישי: עבודת המחקר

הגיעו מוכנים לפגישת הייעוץ, אל תמהרו לסגור עם המקום הראשון שאתם ניגשים אליו. עשו רשימה של מוצרי החשמל הקיימים אצלכם במטבח ואלו שאתם מעוניינים לקנות ומדדו אותם. בדקו כמה סוגים של פינות ישיבה בכדי לוודא מי מהן תהיה הכי נוחה עבורכם, ציינו כל נקודה אותה תרצו לשנות במטבח החדש שלכם. במידה ואתם מעוניינים בשינוי מטבח קיים ולא בתכנון חדש סמנו מה אתם כן אוהבים ולא הייתם רוצים לשנות והתאימו זאת לרצפה, מיקום הפתחים הקיים. וכמובן, איזו אווירה תרצו ליצור במטבח החדש.

 

חלל ביתי

אולי יעניין אותך גם

אוכל מוכן
אוכל
איזה אוכל מוכן אפשר לקנות לשבת?

עומדים בפני שבת גדושה באורחים ולא רוצים לעבוד שבוע לפני במטבח? רוצים ליהנות ממאכלים ישראלים ברמה הגבוה ביותר, מחומרי הגלם המובחרים ביותר בשוק שנבחרו בקפידה

קרא עוד »
מטבח מעוצב
אוכל
הכירו את מטבחי פנל

החלפה של מטבח קיים או עיצוב של מטבח חדש מאפס מצריכה היכרות עם חברות המטבחים הטובות ביותר שקיימות בארץ. עובדה זו התגלתה לנו לאחר שקיבלנו

קרא עוד »
ירקות
אוכל
3 טיפים לתזונה נכונה

בתקופה האחרונה אנו מוצאים את עצמנו משנים את הרגלי התזונה שלנו לאחר שהבנו שהגיע הזמן להזיז הצידה את המתוקים והפחמימות ולדגול סוף סוף באורח חיים

קרא עוד »