חיפוש

טאבון ביתי – המדריך האולטימטיבי

מוכנים לעלות שלב בערבי הפיצות שלכם ולהתחיל כמו מקצוענים אמיתיים עם טאבון ביתי? לפני שקונים טאבון ביתי חשוב לקחת בחשבון כמה פרמטרים שיעזרו לכם למצוא את הטאבון שיתאים עבורכם כמו יכולות התנור, אמידות, חומר, גודל ועוד…

 

איפה אפשר למצוא טאבון מקורי?

אולי תופתעו לשמוע שטאבון טוב הוא מומלץ לא רק לאפיית בצקים ומאפים שונים אלא גם לבשר, דגים, ירקות ועוד… ב https://www.el-mago.co.il תוכלו למצוא סוגים שונים של טאבונים מקוריים ואיכותיים כמו – אל מאגו קלאסיקו, אל מאגו טונינו 70, אל מאגו גנדיה, אל מאגו ולנסיה, אל מאגו טולדו ועוד…  כל טאבון בעל ייחודיות ומומחיות מסוימת שתתאים לגודל מסוים, שימוש פרטי או עסק וייתן את הכישוף הייחודי שלו.

 

למה כדאי לעבוד עם טאבון?

הייחודיות של טאבון ביתי היא יכולת שמירת החום הגבוה מאוד כ – 500 מעלות צלזיוס בזמן קצר יחסית. הבישול בחום גבוה הנשמר בין קירות הטאבון מאפשר לכם ליצור מנות מרהיבות בטעם ותוצאה שקשה לקבל בתנור ביתי רגיל. העבודה עם טאבון דורשת מעט ידע והרבה ניסוי וטעייה והיא מספקת תהליך מהנה שבסופו התוצאה הקולינרית שווה הכל.

 

מה צריך לדעת ולשאול לפני שקונים טאבון?

  1. גודל – מדדו את האיזור בו תרצו להניח את הטאבון, יש להניח אותו על חזק מכיוון שהטאבון עלול להיות כבד במיוחד, מומלץ ליצור משטח גבוה עבור הטאבון עבור עבודה נוחה. בנוסף תוכלו למצוא טאבונים בגדלים שונים שיתאימו לצרכים שלכם, האם מעוניינים להכין כמויות גדולות בבת אחת או שמספיק לכם טאבון קטן יותר לפיצה אחת בכל פעם.
  2. בדיקת איכות – טאבון אמיתי ואיכותי יהיה בנוי מ 100% אבן שמוט, השימוש באבן זו חשובה במיוחד מכיוון שהיא עומדת בטמפרטורות גבוהות במיוחד ומבטיחה עמידות ושמירה על החום.
  3. בידוד טוב – בשביל להבטיח את הטעמים המיוחדים ותוצאות טובות יש לבדוק את עובי הדופן על ידי חיסור של רוחב רצפת הטאבון מהרוחב של החיצוני של כל הטאבון. עובי דופן טוב יהיה לפחות 10 ס"מ וככל שהוא יהיה עבה יותר כך תדעו שהבידוד טוב יותר.

 

טאבון גז או עצים?

כמובן שהטאבון המקורי פעל על עצים אך גם טאבוני גז מספקים תוצאות מעולות ויש להם יתרונות אחרים. טאבון גז יהיה נוח יותר להדלקה וניקיו ולא מלכלכך אך הטעמים יהיו יותר ניטרליים בהשוואה לטעמים המעושנים והארומתיים של טאבון עצים. שימוש מקובל הוא שילוב בין טאבון שעובד על מבער גז והנחת גזעי עצים בצמוד לדופן המרוחקת מהמבער ובכך לקבל את הייחודיות שהעץ מוסיף.

 

לסיכום

טאבון חדש לחצר או לבית יהיה שידרוג רציני של ארוחות פיצה, פתרון מעולה לאירוח של הרבה אנשים, מסיבות יום הולדת ועוד… הוא יספק לכם חווית בישול חדשה שכולם ירצו לטעום ממנה ולהנות מהתהליך עצמו, בתאבון!

מכשיר אפייה

 

אולי יעניין אותך גם

אוכל מוכן
אוכל
איזה אוכל מוכן אפשר לקנות לשבת?

עומדים בפני שבת גדושה באורחים ולא רוצים לעבוד שבוע לפני במטבח? רוצים ליהנות ממאכלים ישראלים ברמה הגבוה ביותר, מחומרי הגלם המובחרים ביותר בשוק שנבחרו בקפידה

קרא עוד »
מטבח מעוצב
אוכל
הכירו את מטבחי פנל

החלפה של מטבח קיים או עיצוב של מטבח חדש מאפס מצריכה היכרות עם חברות המטבחים הטובות ביותר שקיימות בארץ. עובדה זו התגלתה לנו לאחר שקיבלנו

קרא עוד »
ירקות
אוכל
3 טיפים לתזונה נכונה

בתקופה האחרונה אנו מוצאים את עצמנו משנים את הרגלי התזונה שלנו לאחר שהבנו שהגיע הזמן להזיז הצידה את המתוקים והפחמימות ולדגול סוף סוף באורח חיים

קרא עוד »