חיפוש

הילדים אכלנים בררניים? הנה 7 מתכונים שהם יאהבו

כהורה, אתה יודע כמה מתסכל זה יכול להיות להכין ארוחה לילד שלך, רק כדי שיעקמו את האף. אוכלים בררנים יכולים להיות אתגר אמיתי, אבל יש דרכים להפוך את שעת הארוחה למהנה יותר עבור כולם. במאמר זה, נחקור את הנושא של אכלנים בררנים ונספק לכם 7 רעיונות למתכונים שבטוח ישמחו אפילו את הילדים הדקיקים ביותר.

 

אכלנים בררנים – מי אתם?

ראשית, בואו נסתכל מקרוב על אכלנים בררניים. אכילה בררנית נפוצה בקרב ילדים, וזה חלק נורמלי מהתפתחותם. ילדים זהירים באופן טבעי בכל הנוגע למזונות חדשים, וזה יכול לקחת חשיפות מרובות למזון חדש לפני שהם מוכנים לנסות אותו.

עם זאת, חלק מהילדים לוקחים את האכילה הבררנית לקיצוניות, מסרבים לאכול קטגוריות שלמות של מזון או אוכלים רק קומץ מזונות. זה יכול להוות סיבה לדאגה, שכן זה יכול להוביל לחסרים תזונתיים ולעצירת צמיחה.

אם אתה מודאג מהרגלי האכילה הבררניים של ילדך, חשוב לדבר עם רופא הילדים שלך. הם יכולים לעזור לך לקבוע אם יש בעיות רפואיות כלשהן שעשויות לתרום לבררנות של ילדך.

בינתיים, יש דברים שאתה יכול לעשות כדי להפוך את שעת הארוחה למהנה יותר עבור ילדך. אחת האסטרטגיות היעילות ביותר היא לערב את ילדכם בתהליך תכנון והכנת הארוחות. כאשר לילדים יש דעה על מה שהם אוכלים, סביר יותר שהם יהיו מוכנים לנסות דברים חדשים. לעוד רעיונות על מתכונים לארוחת ערב קראו כאן.

אחרי שלקחנו זאת בחשבון, הנה 7 רעיונות למתכונים שבטוח ישמחו אפילו את האוכלים הבררניים ביותר.

אכלנים בררנים – מי אתם

1. פיצה

פיצה היא אוכל קלאסי ידידותי לילדים, וקל להכין אותה בבית. התחל עם קרום מוכן מראש או הכין בעצמך באמצעות תערובת. לאחר מכן, תנו לילדכם לבחור את התוספות האהובות עליו. כמה רעיונות כוללים:

– גבינה

– פפרוני

– נקניק

– פטריות

– זיתים

– פלפלים

– בצלים

– אננס

תנו לילדכם לעזור בהרכבת הפיצה, ולאחר מכן אפו אותה בתנור לפי הוראות הקרום. מגישים לצד סלט או פרי כלשהו לארוחה מאוזנת.

1. פיצה

2. קאסדייה

קאסדייה היא עוד ארוחה קלה וניתנת להתאמה אישית שילדים אוהבים. התחילו עם טורטייה והוסיפו גבינה וכל מילוי אחר שילדכם אוהב. כמה רעיונות כוללים:

– עוף מגורר

– בשר בקר טחון

– שעועית שחורה

– תירס

– פלפלים

– בצלים

– עגבניות

מקפלים את הטורטיה לשניים ומבשלים במחבת עד שהגבינה נמסה והטורטייה פריכה. מגישים עם סלסה, גוואקמולי ושמנת חמוצה.

 

3. מק אנד צ'יז

מק אנד גבינה הוא מרכיב עיקרי בהרבה משקי בית, וזו דרך מצוינת לגרום לילדכם לאכול מוצרי חלב. התחילו עם קופסת מקרונים וגבינה, או הכינו בעצמכם בעזרת מקרוני מרפק ורוטב גבינה. אתה יכול להוסיף קצת חלבון וירקות למנה כדי להפוך אותה למזינה יותר. כמה רעיונות כוללים:

– עוף מגורר

– ברוקולי

– אפונה

– גזרים

– בייקון

מגישים לצד פירות או סלט קטן.

 

4. אצבעות עוף

אצבעות עוף הן אוכל קלאסי ידידותי לילדים, והן קלות להכנה בבית. התחל עם חזה עוף ללא עצמות וחתוך אותם לרצועות. טובלים את הרצועות בביצה ולאחר מכן מצפים בתערובת של פירורי לחם ותבלינים. אופים בתנור עד שהם מוכנים ופריכים. הגישו עם רוטב הטבילה האהוב על ילדכם וכמה מקלות גזר או ירקות אחרים.

 

5. שייקים

שייקים הם דרך מצוינת להגניב כמה פירות וירקות לתזונה של ילדכם. התחל עם בסיס של יוגורט או חלב, ולאחר מכן הוסף כמה פירות וירקות קפואים. כמה רעיונות כוללים:

– תרד

– קייל

– פירות יער

– מנגו

– אננס

– בננה

מערבבים הכל יחד עד לקבלת מרקם חלק, ואז מגישים בכוס עם קשית.

 

6. טאקו

טאקו הם עוד ארוחה הניתנת להתאמה אישית שילדים אוהבים. התחל עם טורטייה והוסף מעט חלבון, ירקות ותוספות. כמה רעיונות כוללים:

– בשר בקר טחון

– עוף מגורר

– שעועית שחורה

– תירס

– עגבניות

– חסה

– גבינה

– סלסה

תנו לילדכם להרכיב טאקו משלו, ולאחר מכן הגישו עם תוספת של אורז או שעועית.

 

7. סנדוויץ' חמאת בוטנים וג'לי

לפעמים, הארוחות הפשוטות ביותר הן המשביעות ביותר. כריכי חמאת בוטנים וג'לי הם אוכל קלאסי ידידותי לילדים שקל להכין. מתחילים בשתי פרוסות לחם ומוסיפים מעט חמאת בוטנים וג'לי. אתה יכול גם להוסיף כמה בננות פרוסות או פירות אחרים לתוספת תזונה. מגישים עם מקלות גזר או ירקות אחרים.

 

סיכום

ילדים בררניים באוכל יכולים להיות אתגר, אבל יש דרכים להפוך את שעת הארוחה למהנה יותר עבור כולם. על ידי שיתוף ילדכם בתהליך תכנון והכנת הארוחות והצעת מגוון מאכלים, תוכלו לעזור לילדכם לפתח חך הרפתקני יותר. נסה כמה מרעיונות המתכונים האלה ובאתר מתכונים ובדקו אם הם יכולים לעזור לאוכל הבררן שלך להפוך לאוכל הרפתקני יותר

הילדים אכלנים בררניים הנה 7 מתכונים שהם יאהבו

אולי יעניין אותך גם