חיפוש

איך לבחור את הבשר המתאים ביותר להמבורגר שלך

כאשר אנו מדברים על המבורגר, או אפילו חושבים עליו, אנחנו כבר מרגישים את הרוק הנאסף לו בפה שלו רק מלחשוב על הקציצה העסיסית בתוך הלחמנייה, עושה את דרכה אל תוך הפה שלנו.

המבורגר הוא אחד מהמאכלים שכנראה לא ימאסו עלינו אף פעם, ויותר ויותר אנשים אוהבים להכין את ההמבורגר שלהם בבית.

איך בוחרים את הבשר המתאים ביותר להמבורגר שלכם?

 

סוג הבשר

המבורגר בדרך כלל מורכב מכמה סוגי בשר בכדי שיהיה לו את הטעם העשיר שיש לו. בדרך כלל הוא מורכב משלושה סוגים של בשר. בכדי ליצור את ההמבורגר הביתי המושלם, נוכל לגלות לכם סוג ולהשתמש בסוג של בשר שנקרא אונטריב.

מדובר על נתח מאוד איכותי, טעים, עסיסי שמוסיף להמבורגר את הטעם הזה שתמיד חיפשתם. והוא מאוד מאוד יתאים לכם להכנת ההמבורגר. אם אתם חושקים בהמבורגר שיהיה יותר שמן, מומלץ להשתמש בנתח של שפונדרה עגל. חשוב לשמור על יחסים מאוזנים כמו 80% אוטרניב ו-20% שפונדרה, בכדי שהקציצה תהיה איכותית ועסיסית, אך לא שמנה מידי.

 

כך תעשו את זה

הנה כמה טיפים מנצחים כדי להפוך את ההמבורגר הביתי שלכם להמבורגר המנצח:

  1. קנו בשר קרוב ככל שאפשר ליום הצלייה, בכך שיהיה כמה שיותר טרי
  2. מומלץ לקנות בשר טרי ולא קפוא, כך שאם שישתלם לכם מאוד ללכת למעדנייה לבשרים
  3. בבית, להבדיל ממסעדות, מומלץ לתבל את הבשר שלכם בזמן הלישה שלו וגם בזמן הצלייה שלו
  4. אל תוסיפו פירורי לחם או ביצה
  5. תוכלו להבטיח לעצמכם המבורגר מושלם אם תפזרו את השומן באופן שווה בכל התערובת שלכם
  6. לושו את הבשר כאילו היה בצק, אך מאוד חשוב להקפיד על לישה קצרה בלבד. רצוי מאוד ביד ולא במיקסר. בזמן הלישה אתם מפרקים את החלבון ואת השומן שיש בבשר, זה עוזר להמבורגר להידבק.
  7. הישארו סולדים ותבלו את הקציצה במלח ופלפל בלבד

 

התענוג כולו שלנו

לא בכל אטליז או סופר שכונתי תוכלו למצוא מגוון רחב של בשרים מגוונים וטריים. לעיתים תמצאו רק חלקים קטנים שנחשבים איכותיים, והם אולי גם לא יהיו מספיק טריים עבורכם. אחת מהערים שמתמחות בבשר ומשקיעה בבשר שלה היא דווקא העיר אילת. אז אם אתם בביקור, או אפילו משכירים דירה לכמה לילות, אל תחשבו פעמיים וגשו למקום כמו מעדנייה באילת ותהנו ממבחר גדול ורחב של בשרים טעימים וטריים שיהפכו את ההמבורגר שלכם מטוב למדהים.

 

לסיכום

בכדי ליצור את ההמבורגר המושלם, רצוי לשלב בין שני עד שלושה סוגים שונים של בשר. את הבשר אל תלושו יותר מידי והקפידו לקנות בשר טרי ממקום שמחזיק רק בשרים טריים ואיכותיים. לרוב בסופרים, אין את כל סוגי הבשרים על מנת ליצור את הקציצה המושלמת, ההמלצה היא להשקיע בבשר שלכם וללכת לאטליז מקצועי לבחירה של בשר טרי ואיכותי.

 

מנת ילדים

אולי יעניין אותך גם

אוכל מוכן
אוכל
איזה אוכל מוכן אפשר לקנות לשבת?

עומדים בפני שבת גדושה באורחים ולא רוצים לעבוד שבוע לפני במטבח? רוצים ליהנות ממאכלים ישראלים ברמה הגבוה ביותר, מחומרי הגלם המובחרים ביותר בשוק שנבחרו בקפידה

קרא עוד »
מטבח מעוצב
אוכל
הכירו את מטבחי פנל

החלפה של מטבח קיים או עיצוב של מטבח חדש מאפס מצריכה היכרות עם חברות המטבחים הטובות ביותר שקיימות בארץ. עובדה זו התגלתה לנו לאחר שקיבלנו

קרא עוד »
ירקות
אוכל
3 טיפים לתזונה נכונה

בתקופה האחרונה אנו מוצאים את עצמנו משנים את הרגלי התזונה שלנו לאחר שהבנו שהגיע הזמן להזיז הצידה את המתוקים והפחמימות ולדגול סוף סוף באורח חיים

קרא עוד »