חיפוש

האם בעל מסעדה יכול לעבור קורס משגיח כשרות?

אם אתם בעלי מסעדות אנחנו בטוחים שאתם לא ממש מחבבים את המשגיח כשרות שלכם. זהו מקצוע מאוד מבוקש, אולי בגלל שהתנאים שלו כל כך טובים. נכון יש היצע גבוה ולדעתנו זה חשוב שלמסעדות תהיה אופציה לארוך סלקציה ולקחת את משגיחי הכשרות שהם מרגישים שמגיע להם להיות חלק מהמסעדה שלהם ושהם מרגישים שהם שווים את הכסף שלהם.

אז בואו נלמד על המקצוע הזה שנקרא: משגיח כשרות.

 

מה התפקיד המוגדר של משגיח כשרות?

תפקידם של משגיחי הכשרות הוא פיקוח ושמירה על הכשרות בענף המסעדנות והמזון בכלל. פעילותם העיקרים סובבת סביב חדרי אוכל ומטבחים של כל מיני עסקים שמתעסקים ומגישים מזון: בתי חולים, בתי מלון, בתי מטבחיים, מסעדות, בסיסים של צה"ל, מפעלים שמייצרים מזון או אפילו מפעלים שמייצרים כלי אוכל.
משגיחי כשרות נמצאים תחת איגוד השגחה: בד"ץ או הרבנות הראשית וישנם עוד נוספים ורבים אחרים.
בשביל להיות משגיח כשרות צריך לעבור בהצלחה קורס משגיחי כשרות.

 

למה לפי ההלכה אנחנו צריכים משגיח כשרות?

מרכז הדעת העולמי לכשרה תורנית כותב:

על פי דיני כשרות שכתובים בהלכה נוהג הכלל "עד אחד נאמן באיסורין". לפי הכלל הזה יהודי שומר מצוות שאינו נחשב לשקרן או גזלן הוא נאמן לומר על דברי מזון שהם כשרים למאכל וניתן לציבור לסמוך על הדברים שלו. אדם נחשב נאמן כל עוד לא הוכח אחרת.

 

למשגיחי כשרות אחריות רבה מבחינת הסועדים

למשגיחי כשרות יש המון כוח בעיני הסועדים. כל מי שרואה את האישור של הכשרות והתעודה שניתנה על ידי המשגיח על הקיר מיד סומך על נותן ההכשר וישר מרגיש נינוח וביטחון שהמקום כשר. תפקידו של המשגיח הוא לשים לב לסחורה שנכנסת אל תוך המסעדה ובה משתמשים בשביל להכין אוכל ולהגיש אותו לאנשים. משגיח כשרות יכול גם לתת את הדעת על התהליכים ודרכי העבודה שמתרחשים במטבח.

 

תפקידו של משגיח הכשרות במדינת ישראל

משגיח הכשרות עובר קורס מיוחד בסופו הוא רשאי לקבוע כי המוצרים כשרים. בישראל ישנו חוק ששמו: איסור הונאה בכשרות, והוא גורם לבעלי הכוח והמחליטים בתחום כמו: הרבנות הראשית, הרבנות הצבאית ורבנים שעברו הסמכה לכך לתת את תעודת ההכשר.
עוד חוק בנושא ה הוא "בעל בית אוכל לא יציג בכתב את בית האוכל ככשר, אלא אם כן ניתנה לו תעודת כשר" … "בעל בית אוכל שבידו תעודת הכשר ובית האוכל מוצג בכתב ככשר, לא יגיש ולא ימכור בו מצרכים שאינם כשרים על פי דין תורה".
חוקים אלה עוסקים בייצור ומכירה של מזונות בעסקים המגישים ומכינים אוכל לקהל הרחב.

 

לסיכום – משגיחי כשרות

תפקידם של משגיחי הכשרות הוא לתת ללקוחות ביטחון ומישהו לסמוך עליו שאכן המקום כשר והם יכולים לשבת ולאכול בו בכיף מבלי לחשוש.
כיום יש מבחר רב של משגיחי כשרות, בחרו אחד שאתם מתחברים אליו.

תלמיד

 

אולי יעניין אותך גם

אוכל מוכן
אוכל
איזה אוכל מוכן אפשר לקנות לשבת?

עומדים בפני שבת גדושה באורחים ולא רוצים לעבוד שבוע לפני במטבח? רוצים ליהנות ממאכלים ישראלים ברמה הגבוה ביותר, מחומרי הגלם המובחרים ביותר בשוק שנבחרו בקפידה

קרא עוד »
מטבח מעוצב
אוכל
הכירו את מטבחי פנל

החלפה של מטבח קיים או עיצוב של מטבח חדש מאפס מצריכה היכרות עם חברות המטבחים הטובות ביותר שקיימות בארץ. עובדה זו התגלתה לנו לאחר שקיבלנו

קרא עוד »
ירקות
אוכל
3 טיפים לתזונה נכונה

בתקופה האחרונה אנו מוצאים את עצמנו משנים את הרגלי התזונה שלנו לאחר שהבנו שהגיע הזמן להזיז הצידה את המתוקים והפחמימות ולדגול סוף סוף באורח חיים

קרא עוד »