חיפוש

איך לשמור על פירות וירקות טריים לאורך זמן

למי לא קרה שהוא קנה פרי ולאר מספר ימים התבאס שהוא כבר רקוב? פירות וירקות טריים זה אחד הדברים הכי בריאים וטעימים שיש.

אולם לא כולם מצליחים לשמור על טריותם לאורך זמן. בדיוק בשביך זה הכנו את הטיפים הטובים ביותר לשמירה על ירקות ופירות טריים לאורך זמן, כך שלא תתבאסו על הירקות שלכם.

 

קנו ירקות ופירות טריים

זה אומנם נשמע מובן מאליו, למה שמישהו יקנה פירות וירקות טריים. אולם, כשקונים ירקות ופירות בסופר, אין לדעת מתי הגיעו לשם. ככל שתקנו את הירקות והפירות טריים יותר, כך הם יישארו לאורך זמן. לכן מומלץ לקנות פירות וירקות מהחקלאי – משק מיכאלי, כי באים מהחקלאי עצמו ולכן נקנים בטריותם.

 

לא להעמיס בפירות וירקות

אל תקנו יותר ממה שאתם מסוגלים לאכול. זה חשוב משתי סיבות. ראשית, ככל שקונים יותר זה נשאר ליותר ימים, וכך זה נרקב. שנית, כשקונים הרבה ומצופיים במדף במקרר לא ניתן לראות מה יש ומה אין, ובטעות קונים שוב. לכן חשוב לא להעמיס את המדף ביותר מדי ירקות, ולרווח אותו.

 

צרו הפרדות

הפירות והירקות משפיעים אחד על השני, לכן כדאי לא לאכסן אותם יחדיו וליצור הפרדה בין כל פרי ובין כל ירק. אכסון נפרד יגרום להבשלה נפרדת של כל פרי בזמנו שלו.

 

אל תשימו ירקות ופירות במדף העליון

פירות וירקות יותר מתאימים למדף התחתון. זאת משום שהמדף העליון פחות חם מהמדפים התחתונים. הדבר עלול לפגוע בטריותם של הירקות והפירות.

 

אל תשימו ירקות ופירות שלא נועדו במקרר בתוכו

ישנם ירקות ופירות שפשוט לא אמורים להיות במקרר וזה הורס אותם. לדוגמה, תפוח אדמה שום ובצל. ירקות אלו רצוי לאחסן במקום חיצוני ומאוורר, וכך לשמור על טריות ירקות אלו לזמן ממושך. גם ירקות אלו אל תשימו אחד ליד השני. הבצל משפיע על זמן ההבשלה של תפוח האדמה וגורם לו להירקב מהר יותר.

 

טיפול בצרורות של ירקות ירוקים

צרורות של ירקות כמו פטרוזיליה דורשים טיפול מיוחד. את הצרור יש לשחרר מהגומיה, לעטוף במגבת, ולשים בקופסה במקרר. נאמר כי זה לא מאריך את חיי הירק בצורה דרסטית, אבל זה כן נותן עוד מספר ימים.

 

חוררו את הניילון

ישנם מספר ירקות אשר נמכרים בניילון לדוגמה גזר או חסה. ירקות חייבים אוורור ולכן במידה ולא תחורר את הניילון, הירק יירקב. זה גם רלוונטי לירקות שאתם מכניסים עצמאית לשקיות ניילון. חשוב שתשאירו להם פתח או תחוררו את השקית טרם הכנסתה למקרר.

 

מיקום העגבניות והמלפפונים

אם לא חם מדי בבית, ואתם מתכננים להשתמש בעגבניות והמלפפונים ביומיים הקרובים, השאירו אותם בחוץ. עגבניות ומלפפונים יותר טעימים כך. אם לא, הכניסו למקרר כדי שלא יירקבו.

אוכל

 

אולי יעניין אותך גם

אוכל מוכן
אוכל
איזה אוכל מוכן אפשר לקנות לשבת?

עומדים בפני שבת גדושה באורחים ולא רוצים לעבוד שבוע לפני במטבח? רוצים ליהנות ממאכלים ישראלים ברמה הגבוה ביותר, מחומרי הגלם המובחרים ביותר בשוק שנבחרו בקפידה

קרא עוד »
מטבח מעוצב
אוכל
הכירו את מטבחי פנל

החלפה של מטבח קיים או עיצוב של מטבח חדש מאפס מצריכה היכרות עם חברות המטבחים הטובות ביותר שקיימות בארץ. עובדה זו התגלתה לנו לאחר שקיבלנו

קרא עוד »
ירקות
אוכל
3 טיפים לתזונה נכונה

בתקופה האחרונה אנו מוצאים את עצמנו משנים את הרגלי התזונה שלנו לאחר שהבנו שהגיע הזמן להזיז הצידה את המתוקים והפחמימות ולדגול סוף סוף באורח חיים

קרא עוד »