חיפוש

איך לטפל בהפרעות אכילה אצל ילדים?

הילדים שלנו הם הדבר הכי חשוב שיש לנו ואנחנו נעשה הכול כדי שיהיה להם טוב.

הפרעות אכילה אצל ילדים מעמידות את הוריהם בפני אתגר חדש ולא מוכר שהם לא יודעים כיצד להתמודד איתו.

טיפול בהפרעות אכילה אצל ילדים צריך להיעשות בזהירות ובחשיבה יתרה על מנת לסייע להם ולא להרחיק אותם יותר מהמשפחה – התמיכה של ההורים חשובה אין קץ.

על מנת לסייע להורים במצבים אלו, ישנם כמה דברים שכדאי לעשות על מנת לטפל במצב.

 

לפני הכול – יוצרים קשר עם איש מקצוע

הנפש של ילדים עדינה מאוד ולפעמים טיפול או גישה לא נכונה להפרעות אכילה יכולה להרע את המצב ולהשפיע בצורה רחבה על המצב הנפשי ועל ההפרעה שיש לילד. על כן, חשוב מאוד שהטיפול בילד יהיה מלווה כל עת באיש מקצוע אשר ינחה את ההורים מה לעשות. להורים לא אמור להיות כול הידע אודות טיפול בהפרעות אכילה אך הם עדיין צריכים להתמודד עם זה יום יום, ועל כן, דרוש ליווי של איש מקצוע במקרים שכאלו.

 

פגישות של הילד עם פסיכולוג

חשוב לא פחות בהקשר טיפול בהפרעות אכילה אצל ילדים הוא להפגיש גם את הילד עם איש מקצוע. לעיתים ילדים לא משתפים את ההורים שלהם בהכול או לא מרגישים בנוח להגיד כול מה שהם מרגישים או חושבים וזאת עשוי להשתנות או לקבל צורה אחרת כאשר מדובר בפגישה עם פסיכלוג שהוא איש מקצוע המתמחה בשיח עם ילדים בנושא. הפרעות אכילה, גם אצל מבוגרים, חייבות להיות מטופלות ומדוברות גם אם הילד לא מוכן לשתף את הוריו מתוך בושה או פחד.

 

פגישות של הילד עם תזונאי

מעבר לטיפול פסיכולוגי אשר חשוב בכול מפגש של ילד עם הפרעה כלשהיא שעשויה לסכן את בריאותו הנפשית והפיזית, כדאי לשקול, בייעוץ של הפסיכולוג או המלווה המקצועי, גם פגישות של הילד עם תזונאי. בגלל שמדובר בהפרעות אכילה המתקשרות כמובן לאכילה, חשוב שתהיה בקרה על מה שהילד אוכל, לפחות בתור התחלה, וניסיון להתאים לו תפריט שיאזן את האכילה ויסייע להתמודדות עם הפרעות האכילה שלו.

כנראה שאף צעד לא ירפא באופן מיידי את הפרעות האכילה, מדובר בתהליך ארוך וממושך אשר חייב להיות מותאם לילד או לילדה אחרת הוא לא יתקדם לשום מקום. על מנת להקל על הילד ולדאוג שהתהליך יהיה מקצועי ומיטבי, כדאי גם להורים וכמובן שלילד, להיות מלווים באיש מקצוע אשר עוסק בתחום ומכיר גם ספציפית את התחום של הפרעות אכילה אצל ילדים. ההתמודדות עם הפרעות האכילה חייבת להיות מבוקרת ולא מוזנחת, צרו קשר עם איש מקצוע עוד היום.

ירקות

 

אולי יעניין אותך גם

אוכל מוכן
אוכל
איזה אוכל מוכן אפשר לקנות לשבת?

עומדים בפני שבת גדושה באורחים ולא רוצים לעבוד שבוע לפני במטבח? רוצים ליהנות ממאכלים ישראלים ברמה הגבוה ביותר, מחומרי הגלם המובחרים ביותר בשוק שנבחרו בקפידה

קרא עוד »
מטבח מעוצב
אוכל
הכירו את מטבחי פנל

החלפה של מטבח קיים או עיצוב של מטבח חדש מאפס מצריכה היכרות עם חברות המטבחים הטובות ביותר שקיימות בארץ. עובדה זו התגלתה לנו לאחר שקיבלנו

קרא עוד »
ירקות
אוכל
3 טיפים לתזונה נכונה

בתקופה האחרונה אנו מוצאים את עצמנו משנים את הרגלי התזונה שלנו לאחר שהבנו שהגיע הזמן להזיז הצידה את המתוקים והפחמימות ולדגול סוף סוף באורח חיים

קרא עוד »