חיפוש

איך בוחרים אלכוהול למנה חלבית?

מארחים חברים או עושים הפתעה לבן או בת הזוג והחלטתם לבשל להם ארוחה חלבית? קודם כל שאפו ענק! עכשיו כשהכל כבר מוכן הגיע הזמן לחשוב על

כוכב הערב – האלכוהול.

לא בטוחים איזה סוג של שתייה מתאים עם המנה שלכם? הגעתם למקום הנכון.

שלוש שאלות אתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם צועדים לחנות אלכוהול קרובה לביתכם: מי האורחים? מה הכנתם? ועד כמה אתם רוצים להשתכר?

 

ארוחה רומנטית לאור נרות

בא לכם לפנק את בן או בת הזוג שלכם בערב מהסרטים? הדלקתם נרות, בישלתם את הפסטה הכי מוצלחת שאתם מכירים ואפילו קניתם את העוגה האהובה עליהם לקינוח (איזה חמודים שזכרתם). כל מה שחסר עכשיו כדי להפוך את הדלעת לכרכרה הוא האלכוהול. יין הוא ללא ספק המשקה השרמנטי שבחבורה, אבל יחד איתו מגיעה שאלה – איזה סוג?

החיים היו קלים הרבה יותר כשעולם היין נחלק ללבן ואדום. אבל עולם הקולינריה של היום דורש קצת יותר מחשבה. אם אתם מתחילים את הארוחה עם פלטת גבינות רכות, מומלץ למזוג לצידה יינות בעלי חמיצות גבוהה כמו ריזלינג וסוביניון בלאן. לעומת זאת, יינות מתוקים כמו מוסקטו יחמיאו לגבינות חריפות. שרדונה ויינות בעלי ניחוחות ארומטיים מומלץ להגיש לצד פסטה ברוטב שמנת, עגבניות לצד יינות אדומים קלילים. לצד הקינוח כדאי להגיש יין מתוק.

 

ארוחת ערב עם חברים

כשמזמינים חברים לארוחת ערב האווירה היא כבר פחות פורמלית. אם התכנסתם באמת לשם הארוחה, יין יעבוד כמו בסעיף הקודם. אבל אם הארוחה היא שם קוד "ללהשתכר ביחד כמו בגיל 20", כדאי להביא כמה סוגים של משקאות. בצורה הזו, כל אחד שותה את מה שהוא אוהב. בכל חנות יש מבצעי אלכוהול שאתם יכולים לאמץ לטובת הארוחה. רק תדאגו לשמור על גיוון מינימלי כמו בירות מסוננות ולא מסוננות או יינות לבנים לצד אדומים וערק לצברים שביניכם.

 

ארוחה עם המשפחה

גם פה השאלות המנחות מובילות אותנו, נצא מנקודת הנחה שאתם לא רוצים להשתכר יותר מידי מול המשפחה שלכם (או של בת הזוג) ושאתם ככל הנראה הרבה אורחים. כדי לצאת קלאס בלי קנס, אנחנו מציעים להביא שני סוגים של משקאות:

לפתיחה יין מחוזק או ליקר לטעמכם שישמשו אפריטיף. הם הולכים טוב עם גבינות ואחוזי האלכוהול בהם יחסית נמוכים אך מספיקים כדי להעלות חיוך על הפנים של הדודה הכי חמוצה שלכם. אחרי שהבטן מלאה, ניתן להגיש כבר משקאות יותר רציניים כמו קוניאק, ברנדי או קלבדוס. הם ישמשו דז'סטיף ויהוו ניגוד מעניין לקינוח שתגישו.

 

לסיכום

אלכוהול הוא עולם מגוון ורחב. ההמלצה הכי טובה שאנחנו יכולים לתת להם היא תקראו על מה שאתם קונים. אם אתם מסתבכים, תסבירו למוכר בחנות מה אתם רוצים ולאיזה צורך. שתייה חריפה, כמו שאר הדברים שיורדים במורד הלוע שלכם, היא בסוף עניין של טעם..

 

צלחת אוכל

 

אולי יעניין אותך גם

אוכל מוכן
אוכל
איזה אוכל מוכן אפשר לקנות לשבת?

עומדים בפני שבת גדושה באורחים ולא רוצים לעבוד שבוע לפני במטבח? רוצים ליהנות ממאכלים ישראלים ברמה הגבוה ביותר, מחומרי הגלם המובחרים ביותר בשוק שנבחרו בקפידה

קרא עוד »
מטבח מעוצב
אוכל
הכירו את מטבחי פנל

החלפה של מטבח קיים או עיצוב של מטבח חדש מאפס מצריכה היכרות עם חברות המטבחים הטובות ביותר שקיימות בארץ. עובדה זו התגלתה לנו לאחר שקיבלנו

קרא עוד »
ירקות
אוכל
3 טיפים לתזונה נכונה

בתקופה האחרונה אנו מוצאים את עצמנו משנים את הרגלי התזונה שלנו לאחר שהבנו שהגיע הזמן להזיז הצידה את המתוקים והפחמימות ולדגול סוף סוף באורח חיים

קרא עוד »