חיפוש

האיחוד של קסם ואמנות בהופעות של קוסם-אמן

כשאנחנו ניצבים מול דברים שאיננו מבינים, שמפתיעים אותנו כיוון שאינם צפויים, שמפעימים את רוחנו ומדהימים אותנו או שפשוט נראים לנו יפים במיוחד ויצירתיים די סביר שנמצא את עצמנו מגיבים באופן הכי אנושי שישנו: נתפעם, נתלהב, נעריך את היופי ואת היצירה והתהליך. זה מה שקורה פעמים רבות בהופעת קוסם-אמן.

 

 קסם ומסתורין

כפי שתוכלו להתרשם באתר www.yaron-mind.co.il אמן החושים יוצר בדיוק את מה שתיארנו בפתיח: מפתיע, מפעים, מלהיב, מעמיד אותנו מול סיטואציות לא מובנות לנו או לא צפויות מראש. זהו אמן של תחומו ממש כפי שצייר או פסל הם אמנים של תחומם. מדובר בשנים של אימונים, שלבטח נמשכות עוד ועוד, כיוון שקשה עד בלתי אפשרי להתמיד ולשמר יכולות ללא קיומו של משטר אימונים קשוח ותובעני ולעקוב אחר חידושים בתחום. קוסם-אמן עמל על שיפור מתמיד של יכולותיו על מנת לגרום לנו לתגובות הנוצרות אצלנו. מופע קסמים מסוג זה אינו משהו פשוט או קל לביצוע גם אם לעתים נדמה לנו, שגם אנחנו היינו יכולים לעשות את אותו הדבר אילו רק ניתנו לנו ההזדמנות והטכניקה. ובכן…לא מדויק!

 

לא כולם יכולים

גם אם היית יודע\ת מהו הטריק מאחורי הקסם, ספק רב אם יכולת להבין אותו או לחקות אותו בעצמך. הרי זה לא שמדובר פה רק על אחיזת עיניים או על דרכים לשטות בקהל ולהוליכו שולל, אלא זהו שילוב של שלל טכניקות מתחומים שונים ומגוונים, שמצריך פרט לידע גם ניסיון, אימונים חזרתיים לתרגול מתמיד. בל ייגרע גם חלקה של האמנות של יצירת קסמים חדשים והמצאת אופנים שונים להגשתם לקהל. הקהל, הוא רק פרמטר משתנה אחד מיני רבים שבהם יש לשלוט כדי להגיע אל התוצאות המקווות – שילוב בין קסם לאמנות והופעה איתו מול קהל.

 

הבלתי אפשרי שקורה

מהם אם כן אותם קסמים שמפעימים אותנו כך? הבלתי מוסבר, בלתי מובן, בלתי צפוי? ובכן, ישנם כמה סוגים שונים של מעשים שיותירו אותנו שמוטי לסת:

  • מהופעת חפצים או אנשים יש מאין או היעלמותם של כאלה ללא הותיר סימן.
  • קריאת מחשבותיו הכמוסות של צופה אקראי, כזה שבירור איננו מצוי בשיתוף פעולה עם מי שקורא את מחשבותיו.
  • שיטוי מוחלט בקהל שמשוכנע שמה שהוא רואה לא יכול להיות.
  • "העברת מחשבות" – טלפתיה – אירוע שבו אמן החושים כאילו שותל רעיון או מחשבה, מופשטים יותר או פחות, בראשו של אסיסטנט שנבחר מתוך הקהל, על פי רוב מישהו אמין שברור לצופים שאיננו שתול מטעם ההפקה, כלומר משתף פעולה עם המופע.

 

סיכום

האיחוד של קסם ואמנות בהופעת קוסם-אמן הוא בדיוק הדבר שמרתק אותנו כל כך כקהל. מעבר להשתאות ולהתפעמות מעצם הקסמים הבלתי נתפסים, לאמנות יש מקום חשוב, כמו בכל מופע מול קהל.

הופעת קוסם-אמן

אולי יעניין אותך גם

מדליות בהתאמה
כללי
מדליות בהתאמה – למי זה מתאים?

מכבדת את ההישגים המדהימים ומסירותם של אנשים בתחומים שונים, מדליית השירות הנכבד עומדת כמגדלור של מצוינות. עם היסטוריה עשירה מאז הקמתו בשנת 1918, פרס יוקרתי

קרא עוד »
תיקון דלת זכוכית
כללי
תקלות נפוצות בדלתות זכוכית

דלתות שעשויות מזכוכית מוסיפות לבית או לבית העסק מראה יוקרתי ואסתטי. כמו כן, במקרה של דלתות זכוכית שעשויות מזכוכית שקופה, הן מאפשרות לראות דרכן ולגרום

קרא עוד »