חיפוש

איך בוחרים סירים ומחבתות?

בין אם לקראת החגים, או שמא סתם ככה כדי לשדרג את הציוד במטבח, רכישת סירים ומחבתות יכולה להסתכם בכמה מאות טובים של שקלים ואף יותר. מפני שמדובר ברכישה לא קטנה, ומכיוון שאיכות הסירים והמחבתות ישליכו על איכות הבישולים, חשוב לדעת מה לקחת בחשבון. 

רגע לפני שמגהצים אשראי על סירים ומחבתות, חשוב לזכור כי עמידות היא תמיד גורם חשוב שיש לחפש בעת רכישת כלי בישול שונים. באופן כללי, כדאי לחפש חומרים שנועדו להחזיק מעמד, כגון נירוסטה או ברזל יצוק. בנוסף, כמובן שחשוב לשקול את גודל הסיר או המחבת שצריכים. כמו כן, כדאי לקחת בחשבון את הפקטורים הבאים:

  • ארץ הייצור של סירים ומחבתות מסוגים שונים
  • התאמת הציוד למדיח הכלים
  • התאמת כלי המטבח לסוג הכיריים הביתיים
  • סוג חומר הגלם (אלומיניום, נירוסטה, ברזל ועוד)

 

הבדלים בין מחבתות וסירים שחשוב להכיר

בין אם מדברים על נירוסטה, ברזל יצוק, אלומיניום או בכלל קרמיקה, לכל חומר יש חסרונות ויתרונות משלו. כפועל יוצא מכך, לכל חומר גלם יש התאמה לסוג בישול מסוים. למשל, נירוסטה הוא חומר אשר מאופיין בעמידות נגד חלודה ועמידות באופן כללי טובה.

מלבד נירוסטה, ניתן לבחור גם בחומר כמו ברזל יצוק, שהוא עוד חומר עמיד אשר מסוגל להחזיק מעמד לאורך שנים עם תחזוקה נכונה. עם זאת, ברזל יצוק כמובן כבד יותר מחומרים אחרים. בניגוד לברזל יצוק, אלומיניום הוא קל משקל, לא רעיל וזול יחסית.

סירים ומחבתות

חשוב לקחת בחשבון את סוג התחזוקה של הציוד

באופן כללי, כל סיר ומחבת צריכים ניקוי ואחסון כראוי. עם זאת, חלק מהכלים מצריכים תחזוקה יותר רצינית מאשר כלים אחרים. לכן, חשוב לבחור סיר ומחבת בהתאם לסוג התחזוקה שמוכנים להשקיע בכלים. למשל, אם בוחרים כלים עשויים מנירוסטה, יש לקחת בחשבון כי חלקיקי מזון יכולים להידבק בקלות לנירוסטה.

בדיוק בנקודה הזו, נכנסים לתמונה כלים שהם "נון-סטיק", כלומר מחבתות וסירים שלכלוך לא נדבק אליהם. מחבתות וסירי נון סטיק מאפשרים להנות מאותה איכות של כלי מטבח אחרים, רק בלי התחזוקה והניקיונות הקשים. זהו יתרון עצום.

 

לסיכום, למה בכלל להשקיע במחבתות וסירים?

בסופו של דבר, השקעה בסירים ובמחבתות באיכות טובה היא חלק חשוב ביצירת מטבח בריא ומתפקד היטב ללא תקלות. ציוד מטבח איכותי יכול להחזיק מעמד שנים רבות, ובכך מאפשר להפיק את המרב מההשקעה בכלים שמלכתחילה יכולים להיות לא ממש זולים.

לא פחות חשוב, הציוד הנכון במטבח הופך את הבישול לקל ומהנה יותר, כמו גם בריא יותר. לכל מי שאי פעם התנסה בכלים לא איכותיים, מוכר המראה של סירים מתקלפים, וחלקיקי חומרים אלו יכולים להתערבב בבישולים. עם ציוד איכותי שאינו מתבלה במהרה, קילופים של סירים ומחבתות לא אמורים להתרחש. וכך ניתן להנות מבישול איכותי ובריא יותר.

סירים ומחבתות

אולי יעניין אותך גם

מצלמת פולארויד
כללי
כך תשדרגו כל חגיגה עם חברים

סיבות למסיבות תודה לאל לא חסר, אבל מסיבות שמרימות את האווירה לשמיים ונשארות נעוצות חזק לכולם בזיכרון, זה קצת יותר נדיר. כולם יודעים לארגן אירוע,

קרא עוד »
מדליות בהתאמה
כללי
מדליות בהתאמה – למי זה מתאים?

מכבדת את ההישגים המדהימים ומסירותם של אנשים בתחומים שונים, מדליית השירות הנכבד עומדת כמגדלור של מצוינות. עם היסטוריה עשירה מאז הקמתו בשנת 1918, פרס יוקרתי

קרא עוד »
תיקון דלת זכוכית
כללי
תקלות נפוצות בדלתות זכוכית

דלתות שעשויות מזכוכית מוסיפות לבית או לבית העסק מראה יוקרתי ואסתטי. כמו כן, במקרה של דלתות זכוכית שעשויות מזכוכית שקופה, הן מאפשרות לראות דרכן ולגרום

קרא עוד »